Hanafzuan Abadi

welcome

Selamat Datang ke Teratak Hanafzuan Abadi.. Semalam Adalah Kenangan, Hari Ini Adalah Kenyataan, Esok Adalah Harapan...

Gambar Visa Umrah


Salam..tergerak hati nak kongsi sedikit info bagi yang mahu mengerjakan umrah. Bukan apa..aku dah banyak kali tersilap print. Apalagi asik kena reject jelah :). Dapat maklumat pun kabur..aku rasa ada sedikit miss communication disini ..so banyak kali la jugak aku print gambar. Bolehlah buat koleksi gambar passport!..hehe. Barulah aku tahu gambar utk buat visa ke umrah ni ada ukuran spesifik dan tatacaranya. Kena pakai tudung hitam tak boleh warna putih atau cerah yer.. Kalau yang lelaki..tak yah pakai songkok or kopiah. Pastu latar belakang warna putih. Xmo warna biru.. so korang leh lihat baper banyak gambo ukuran passport aku berlatarbelakangkan warna biru? :D.. Takpelah..aku anggap ini semua dugaan kecil sahaja dalam masa untuk pergi kesana... Silap aku juga takmo google cari info pasal gambar visa awal2.. hahaha..(gelakkan diri sendiri). So...dari hasil google aku mendapati..



Aku harap dengan info ni dapat membantu sahabat2 yang mahu mengerjakan umrah. InsyaAllah..
Sharing is caring.. :)

7 comments:

MamaJue & PapaMimi Story said...

nak g umrah ker??

Norhana said...

insyaAllah..jue..bulan 3 nanti :)

Kelly Chantek said...

salam

bestnye gi umrah! jeles la pulak...
selamat menunaikan ibadah umrah dan ziarah.
sampaikan salam pada Baginda Rasulullah di Masjid Nabawi nanti yer.

Norhana said...

Salam..terima kasih ya. insyaAllah.. Kelly pun boleh sampai sana :)

tims said...

bagusla info ni..

Norhana said...

tims: thanks dear :). Memang nak berkongsi info sebab nana alaminya sendiri. Nana rasa yang mana pertama kali buat mesti keliru sket..

murado said...

salam, boleh kita apply visa umrah secara persendirian?ie tampa melaui agen berdafatar.

Post a Comment

Nak beri komen?? Dinasihatkan beri komen secara berhemah, membina dan positif. Jauhkan dari unsur-unsur provokasi. Terima Kasih dan harap maklum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...